Searching...
středa 4. března 2015

52 kroků ke změně - Začněte cvičit jógu nebo posilovat


Poslední dobou mám pocit, že jsem v 52 krocích ke změně pořád o pár kroků napřed :-) A to jsem tu knihu dopředu nečetla... No, nevadí. Pokud se chcete dostat do formy, dočtěte až do konce ;-)

Tématem pro tento týden je cvičení. Knížka radí začít se 2-5 minutami denně a pro začátek volí jógu nebo posilování.

Důvodů je několik - na cvičení nepotřebujete žádné cpeciální pomůcky či oblečení, cvičit se dá v podstatě kdekoliv a výsledky se dostaví v poměrně krátké době - ať už na síle nebo pružnosti.

Když už jsem to nakousla, pochlubím se, jak to mám aktuálně se cvičením já.

Jógu mám ráda už opravdu dlouho a nárazově jsem ji cvičila několik let. Obvykle hatha jógu, výjimečně i power, kterou ale moc nemusím. Jóga je v tom nevinně, ale nesedí mi přístup cvičitelek, které si ji v podstatě jen "přidaly na seznam" svého repertoáru, vedle lekcí aerobiku a podobných tělesných radostí. Výsledkem je totiž příliš často to, že cvičení vůbec nerozumí a prostě to nějak odcvičí. Poté, co jsem viděla předcvičovat Pozdrav slunci s výdechy a nádechy v přesně opačných fázích, než mají být, přestala jsem se divit čemukoliv...

V Praze jsem na jógu chodila k fantastické Olze Hladové a po přestěhování jsem hledala nějaké další místo, kam bych mohla chodit cvičit. Objevila jsem Studio Yoga Surya - s lekcemi vedenými rodilým Indem. Bingo. Jen jsem si nevšimla, že v daném studiu necvičí mou oblíbenou "protahovací" hatha jógu, ale silovou aštanga jógu :-) Na první lekci jsem málem umřela, od té doby se to postupně lepší.

A to hlavně díky Jillian Michaels a jejímu programu 30 days shred.

Cvičení, které zabere 25 minut denně je zaměřené na posilování s trochou kardia pro udržení ideální tepové frekvence. První 3 dny budete mít pocit, že vyplivnete duši. Čtvrtý den se podíváte do zrcadla a vidíte první výsledky :-)

Cvičení je neuvěřitelně efektivní, tělo vám hubne před očima bez ohledu na to, co jíte, svaly citelně sílí a i při běžných pohybech se najednou cítíte o dost lépe.

Celá série má 3 levely, každý z nich se cvičí 10 dní. Potřebujete k nim jen lehké činky a podložku. Já sama doporučím ještě odpružené tenisky a pro dámy sportovní podprsenku - kardio je trohu skákací a pokud nemáte úplně v pohodě kolena, bez dobrých bot to není úplně dobrý nápad (já jsem kvůli problematickému koleni nakonec některé cviky stějně začala nahrazovat "neskákacími" - funguje to i tak).

Video, podle kterého se cvičí, najdete na ulož.to nebo na youtube a i když počítá především s dámskými cvičenkami, hodí se úplně skvěle i pro pány (vyzkoušeno na manželovi). Skvělé na něm je hlavně to, že ho může cvičit i člověk s nulovou kondicí - která se opravdu rychle zlepší.

Takže - jestli je mezi vašimi osobními kroky ke změně i nějaké to hubnutí, do tohohle cvičení určitě běžte :-)

A co vy? Cvičíte pravidelně nebo se ke cvičení marně dokopáváte? Znáte 30 days shred?

3 komentářů:

  1. 30 days shred znám, ale nejdál jsem se kdy dostala asi do půlky, prostě jsem to nedávala. Ale slyšela jsem na to taky dost chválu, takže to rozhodně není problém Jillian :-). Osobně jsem dost nadšená z kurzů na doyouyoga.com, pro mě jako člověka jógou naprosto nepolíbeného je jejich 30denní výzva ideál, jak se s ní seznámit. Videa jsou krátká, takže člověk nemůže čekat rychlé výsledky (ale zase to ůstihne" odcvičit i večer po škole), ale myslím, že pro delší cvičení a pro úvod do jógy je to super. Teď se tam rozjíždí 14denní shred fitness challenge, včera jsem jela první video, je to zas asi na deset minut, ale naopak pěkně masakerní cvičení :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jillian je ze začátku dost brutální :-) Na ulož.to jsou i nějaká její videa pro začátečníky, třeba by to šlo líp. Nebo odcvičit, co dáš a opakovat tak dlouho, dokud ti to nezačne připadat snadné. Ty výsledky jsou fakt luxusní.
      Na jógu je skvělá Yoga with Adriane - je taky na youtube. Je to pomalá jóga a Adriane je takové úžasně pohodová. Hezky se u toho relaxuje.

      Vymazat
    2. Já měla u J.M. zase problémy s kyčlemi, takže jsem místo to také dělala něco jiného.

      Vymazat